joi, 3 noiembrie 2011

Crema cu propolis

Crema de propolis este o descoperire relativ recenta pentru mine. De fapt, pana in vara aceasta nu am stiut ca propolisul are atat de multe efecte benefice pentru tenul nostru si mai ales ca este un antibiotic natural. In continuare va las cateva informatii despre proprietaile propolisului:
Propolisul este un veritabil antibiotic natural, folosit ca atare şi de către albine.
S-a demonstrat că el are o acţiune antimicrobiană pentru numeroase bacterii. Are proprietăţi antioxidante (anti-tumorale, anti-cancerigene), antispastice şi anestezice; protejează contra efectelor nocive ale radiaţiilor.
Este şi un excelent antiinflamator, cicatrizant şi epitelizant, hepatoprotector (protejează ficatul contra efectelor alcoolului), imuno-biostimulator, tonic al vaselor capilare şi regenerator al ţesuturilor.
Este remarcabil faptul că, datorită marii sale variabilităţi de compoziţie, propolisul îşi păstrează nealterată capacitatea antimicrobiană, spre deosebire de antibioticele de sinteză, la care bacteriile dezvoltă în timp rezistenţă, fiind nevoie de introducerea periodică de noi şi noi antibiotice.
virusuri, paraziţi şi fungi.
Propolisul are şi numeroase utilizări cosmetice, datorită proprietăţilor sale dezinfectante, antiinflamatoare, antiacneice, cicatrizante, anestezice, antioxidante, antimătreaţă, protectoare contra radiaţiilor ultraviolete şi conservante. Este utilizat la prepararea unor deodorante, şampoane, loţiuni antiacneice, ape de gură, paste de dinţi, creme nutritive.


Povestea prin care acest crema a ajuns la mine este una inedita. In vara aceasta, intr-o minivacanta prin Romania, am facut tipica oprire pe marginea drumului pentru a cumpara un borcan cu miere. Dar la aceeasi masuta se vindeau si niste cutiute cu o crema galbena (foarte asemanatoare cu ceara) indicata pentru: arsuri, degeraturi, ecyeme, herpes, maini si calcaie crapate, acnee, cosuri, intretinerea tenului, hemoroizi, ulcer varicos, reumatism, sinuzita.
Chiar mi s-a parut hilar, si mi-am zis: O crema buna la orice?
Ingredientele era 4 si toate naturale: ceara, propolis, miere, lanolina
Iar pretul numai 4 lei.


Asa ca merita incercata. La inceput am aplicat-o seara ca o crema hidratanta, dar mi s-a parut grasa, un pic uleioasa si dificil de absorbit. Dar chiar si asa am observat, dupa primele utilizari, ca are efecte benefice asupra cosurilor sau a micilor iritatii de pe fata. Nu reduce roseata ci reduce inflamatia. Am renuntat sa o folosesc in fiecare seara, iar acum o aplic din cand in cand doar pe zona in care vad posibile semne de aparitie a vreunui cos. A doua zi dimineata, totul a disparut. De asemenea am aplicat-o si pe mici rani si am observat ca, grabeste vindecarea. A devenit absolut necesara pentru mine.


Acum, ca e aproape pe sfarsite caut alte produse similare sau cu o compozitie cat mai asemanatoare cu aceasta. Voi utilizati produsele pe baza de propolis, ce imi recomandati?

3 comentarii:

  1. Intradevar crema cu propolis este o crema extrem de eficienta, am aplicat-o si eu cu succes.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna.
    imi poti spune, te rog, ce firma e crema ta? Eventual o fotografie cu capacul, ca sa se vada firma? Intreb ptr ca majoritatea cremelor de acest gen pe care le gasesc prin farmacii au propolisul pe la captul listei de ingredinete si la inceput stau mai mereu si parafina si mineral oil, numai naturale nu sunt. A ta pare mult mai ok.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu are nicio marca.Duca cum iti spuneam este cumparata de la vanzatori de miere de pe marginea soselei, presupun ca le fabrica ei. Capacul este cel care apare in prima poza.

    RăspundețiȘtergere